Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu
ogłasza nabór w ramach działania 08.06 Wsparcie w obszarze adaptacyjności

Działanie 08.06 Wsparcie w obszarze adaptacyjności / Schemat: Wparcie w zakresie adaptacji środowiska pracy oraz wprowadzania elastycznych form zatrudnienia [nabór FEKP.08.06-IP.01-004/24]

Szczegóły naboru

Instytucja Pośrednicząca dla Programu Regionalne Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 ogłasza nabór nr FEKP.08.06-IP.01-004/24 w ramach:
– Działania: 08.06 Wsparcie w obszarze adaptacyjności
– Schematu: Wparcie w zakresie adaptacji środowiska pracy oraz wprowadzania elastycznych form zatrudnienia

Sposób wyboru projektów: konkurencyjny

Kto może składać wnioski?
Typy wnioskodawców, którzy są uprawnieni do ubiegania się o dofinansowanie projektów:

  • Administracja publiczna,
  • Instytucje nauki i edukacji,
  • Instytucje ochrony zdrowia,
  • Instytucje wspierające biznes,
  • Organizacje społeczne i związki wyznaniowe,
  • Partnerstwa,
  • Partnerzy społeczni,
  • Przedsiębiorstwa,
  • Przedsiębiorstwa realizujące cele publiczne,
  • Służby publiczne,
  • Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych.

Na co można otrzymać dofinansowanie?
Typy projektów, które mogą uzyskać dofinansowanie w postępowaniu:

  • TYP 1 – Adaptacja środowiska pracy do potrzeb różnych grup pracowników, w szczególności pracowników po 50 r. ż., obejmująca m.in.:
    a) wsparcie szkoleniowo-doradcze w zakresie wprowadzania rozwiązań wynikających z adaptacji środowiska pracy do potrzeb pracowników,
    b) promowanie wraz z partnerami społecznymi przyjaznych form organizacji pracy, w szczególności dla osób po 50 r.ż.,
    c) działania zachęcające pracowników po 50 r. ż. do pozostawania w zatrudnieniu poprzez dostosowanie warunków pracy do ich stanu zdrowia i potrzeb w zakresie dostępności, dostosowane miejsca pracy do bardziej zróżnicowanej wiekowo siły roboczej, w tym:
    – działania mające na celu utrzymanie zatrudnienia w obecnym miejscu pracy /obszarze zawodowym, np. wsparcie doradczo-szkoleniowe, finansowanie kosztów egzaminów uzyskania kwalifikacji/ uprawnień, finansowanie dodatku mentorskiego, wsparcie rehabilitacyjno-zdrowotne; wsparcie psychologiczne,
    – działania mające na celu utrzymanie aktywności zawodowej poprzez zmianę miejsca/ obszaru zatrudnienia, np. wsparcie doradczo-szkoleniowe, finansowanie kosztów egzaminów uzyskania kwalifikacji/ uprawnień, finansowanie dodatku motywacyjnego, wsparcie rehabilitacyjno-zdrowotne, wsparcie psychologiczne, pośrednictwo pracy.
    d) działania poprawiające umiejętności pracowników po 50 r. ż poprzez zapewnienie lepszego dostępu do uczenia się przez całe życie,
    e) działania umożliwiające pracownikom łączenie nieformalnych obowiązków opiekuńczych z pracą (w tym finansowanie opieki dla osób zależnych),
    f) promowanie korzyści z wydłużania aktywności zawodowej osób w wieku emerytalnym oraz dobrych praktyk w tym zakresie.
  • TYP 2 – Wsparcie pracodawców i pracowników we wprowadzaniu elastycznych form zatrudnienia, w tym we wprowadzaniu pracy zdalnej, m.in. poprzez szkolenia i doradztwo oraz zastosowanie innych narzędzi niezbędnych do stworzenia właściwych warunków pracy we wskazanych formach.

Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów
Kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów w ramach przedmiotowego konkursu wynosi: 10 636 347,18 zł (w tym 10 636 347,18 zł ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus oraz 0 zł z budżetu państwa).

Jak składać wniosek

Wnioskodawca może złożyć wniosek wraz z załącznikami (jeśli są wymagane) wyłącznie w SOWA EFS w terminie naboru. Po tym terminie SOWA EFS zablokuje składanie wniosków. Aby złożyć wniosek wnioskodawca powinien utworzyć konto i zalogować się w SOWA EFS dostępnym na stronie internetowej: https://sowa2021.efs.gov.pl
Formularz wniosku jest dostępny w SOWA EFS w ramach naboru: FEKP.08.06-IP.01-004/24.
Gdy wnioskodawca stwierdzi błędy związane z funkcjonowaniem SOWA EFS, może je zgłaszać wyłącznie na adres e-mail: iwona.osetek@wup.torun.pl oraz wojciech.cegielka@wup.torun.pl do 20 grudnia 2024 r., do godz. 10:00 lub bezpośrednio do wsparcia technicznego SOWA EFS. Zgłaszany problem należy odpowiednio udokumentować (np. jako zrzut ekranu wraz z opisem błędnego działania). Zgłoszenia wysłane w innym terminie i w inny sposób IP pozostawi bez rozpatrzenia.

Pytania i odpowiedzi

Pytania o warunki postępowania można kierować na adres e-mail: iwona.osetek@wup.torun.pl, wojciech.cegielka@wup.torun.pl, pod nr tel. 56 45 03 426, 56 66 93 966 oraz do pracowników punktów informacyjnych w godzinach pracy Urzędu, tj. od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30.

Dane organizatora

W trakcie

Finanse

BUDŻET
10 636 347,18 PLN
POZIOM DOFINANSOWANIA
do 85 %
Sposób wyboru projektów
konkurencyjny

Termin naboru

Start naboru

31.10.2024

Koniec naboru

20.12.2024

Wyniki

maj 2025