ogłasza nabór w ramach działania 08.23 Wspieranie integracji obywateli państw trzecich
Działanie 08.23 Wspieranie integracji obywateli państw trzecich – [nabór Nr FEKP.08.23-IZ.00-147/24]
Szczegóły naboru
Instytucja Zarządzająca Programem Regionalnym Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 ogłasza nabór Nr FEKP.08.23-IZ.00-147/24 w ramach:
- Działania: 08.23 Wspieranie integracji obywateli państw trzecich,
- Schematu: Integracja społeczna obywateli państw trzecich
Sposób wyboru projektów: niekonkurencyjny
Kto może składać wnioski?
Cel postępowania to wybór do dofinansowania jednego projektu, którego wnioskodawcą jest Województwo Kujawsko-Pomorskie, Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Toruniu.
Na co można otrzymać dofinansowanie?
Typy projektów, które mogą uzyskać dofinansowanie w postępowaniu to:
Wspieranie integracji społeczno-gospodarczej obywateli państw trzecich, w tym migrantów
- Kompleksowe działania na rzecz aktywizacji społecznej i integracji OPT, w szczególności[1]:
- a) wsparcie w nauce języka polskiego, także dla osób OPT o szczególnych potrzebach, np. osób niepiśmiennych, osób starszych, młodzieży,
- b) działania wspierające integrację dzieci OPT, także we współpracy ze szkołami – kierowane zarówno do dzieci OPT oraz ich rodziców, jak i szeroko rozumianej społeczności szkolnej/lokalnej,
- c) poradnictwo psychologiczne, obywatelskie, prawne, antydyskryminacyjne – tworzenie oferty poradniczej lub poszerzanie istniejącego poradnictwa o aspekty kluczowe dla OPT, w tym uchodźców,
- d) poradnictwo, warsztaty i asysta kulturowa mająca na celu wprowadzenie w polski system pomocy społecznej, ochrony zdrowia, edukacji, w tym pomoc w pozyskaniu i wynajmie mieszkania, ze szczególnym uwzględnieniem pomocy osobom ze specjalnymi potrzebami i z niepełnosprawnościami,
- e) tworzenie miejsc spotkań lokalnych społeczności połączone z programami wspierającymi integrację kulturową, przybliżającymi polską kulturę i pozwalającymi na integrowanie się społeczności lokalnej z jej nowymi członkami – obywatelami państw trzecich,
- f) działania obejmujące integrację społeczno-ekonomiczną i wsparcie mieszkaniowe OPT wraz ze wsparciem integracji ze społecznością lokalną/przyjmującą.
- Utworzenie i bieżące finansowanie funkcjonowania Centrum Integracji Cudzoziemców.
- Budowanie potencjału instytucjonalnego dla wsparcia OPT, w szczególności poprzez:
- a) tworzenie partnerstw (z władzami lokalnymi, partnerami społecznymi, organizacjami reprezentującymi obywateli państw trzecich oraz migrantów) oraz sieci network (np. sieci społecznych i zawodowych),
- b) wspieranie rozwoju kadr, w tym prowadzenie szkoleń dla osób pracujących z obywatelami państw trzecich z instytucji publicznych (szkół, instytucji pomocy i integracji społecznej, publicznych służb zatrudnienia) oraz niepublicznych (np. organizacji pozarządowych, placówek służby zdrowia), by wzmacniać je w zakresie prowadzenia profesjonalnych działań na rzecz tej grupy osób,
inne działania mające na celu wspieranie OPT w podejmowaniu aktywności obywatelskiej, w tym zakładania nowych organizacji; wyłanianie lokalnych liderów, reprezentujących społeczność przed instytucjami, urzędami.
Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów
Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów to 9 588 964,70 zł (8 579 600,00 zł – środki EFS+, 1 009 364,70 zł – środki budżetu państwa)
[1] W ramach kompleksowości działania zaplanowane w projekcie muszą obejmować co najmniej wszystkie wskazane formy wsparcia od litery a do f, co wnioskodawca musi bezpośrednio zaznaczyć we wniosku o dofinansowanie projektu.
Jak składać wniosek
Wnioskodawca może złożyć wniosek wraz z załącznikami (jeśli są wymagane) wyłącznie w SOWA EFS w terminie naboru. Po tym terminie SOWA EFS zablokuje składanie wniosków. Aby złożyć wniosek wnioskodawca powinien utworzyć konto i zalogować się w SOWA EFS dostępnym na stronie internetowej: https://sowa2021.efs.gov.pl
Formularz wniosku jest dostępny w SOWA EFS w ramach naboru: FEKP.08.23-IZ.00-147/24.
- Gdy wnioskodawca stwierdzi błędy związane z funkcjonowaniem SOWA EFS, może je zgłaszać wyłącznie na adres e-mail: amiz.fekp@kujawsko-pomorskie.pl do 9 grudnia 2024 r., do godz. 10:00. Zgłaszany problem należy odpowiednio udokumentować (np. jako zrzut ekranu wraz z opisem błędnego działania). Zgłoszenia wysłane w innym terminie i w inny sposób IZ pozostawi bez rozpatrzenia.
Pytania i odpowiedzi
Pytania o warunki postępowania można kierować na adres e-mail: pife.torun@kujawsko-pomorskie.pl, h.zielinska@kujawsko-pomorskie.pl oraz pod numerem tel.: 56 621 82 68, 56 652 18 32.
Dowiedz się więcej
Dane organizatora
-
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego - Instytucja Zarządzająca
Plac Teatralny 2, 87-100 Toruńtel.: 56 621 82 68
e-mail: pife.torun@kujawsko-pomorskie.pl
Regulamin
pdf • 472.24 KB
Obowiązuje od 28.10.2024
pdf • 364.68 KB
Obowiązuje od 28.10.2024
pdf • 275.31 KB
Obowiązuje od 28.10.2024
pdf • 432.7 KB
Obowiązuje od 28.10.2024
pdf • 146.38 KB
Obowiązuje od 28.10.2024
pdf • 198.56 KB
Obowiązuje od 28.10.2024
pdf • 242.45 KB
Obowiązuje od 28.10.2024
docx • 203.38 KB
Obowiązuje od 28.10.2024
pdf • 2.43 MB
Obowiązuje od 28.10.2024
Dokumenty pomocnicze
pdf • 57.89 KB
Obowiązuje od 28.10.2024
pdf • 12.51 MB
Obowiązuje od 28.10.2024
docx • 98.62 KB
Obowiązuje od 28.10.2024
pdf • 324.17 KB
Obowiązuje od 28.10.2024
pdf • 3.78 MB
Obowiązuje od 28.10.2024