Podpisanie umowy

Bydgoszcz jest największym beneficjentem programu regionalnego 2014-2020

Ikona Strony Głównej Przejdź do strony głównej portalu aktualnosci Przejdź do aktualnosci

29.02.2024

Zakup trzech nowoczesnych tramwajów dla Bydgoszczy jest projektem inwestycyjnym, którym zamykamy kontraktowanie środków naszego Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) perspektywy 2014-2020. Umowę o finansowanie podpisali w środę (28 lutego) marszałek Piotr Całbecki, wicemarszałek Zbigniew Ostrowski i prezydent Rafał Bruski. Gospodarz województwa był też gościem środowego posiedzenia bydgoskiej Rady Miasta.

– To ważna umowa, bo ekologiczny transport publiczny oznacza ochronę środowiska. Podpisując ją, ostatnią z 3 650 umów RPO, ostatecznie zamykamy program regionalny perspektywy 2014-2020.  Bydgoszcz jest jego największym beneficjentem, mam tu na myśli nie tylko samorząd miasta, ale generalnie wszystkie działające w mieście podmioty, które zrealizowały swoje projekty dzięki dotacjom z RPO, w tym przedsiębiorców, którzy otrzymali bardzo silne wsparcie – mówił marszałek Piotr Całbecki po złożeniu podpisu.

 

W swoim wystąpieniu podczas sesji Rady Miasta podkreślił, że dynamiczny rozwój ostatnich lat Bydgoszcz zawdzięcza też pozyskanym przez magistrat środkom z unijnych programów krajowych: – Gratuluję, bo to oznacza, że przygotowali państwo bardzo dobre  projekty. 

 

Fundusze europejskie dla Bydgoszczy

 

Bydgoszcz, nasz regionalny biegun wzrostu i rozwoju, dzięki dobrze inwestowanym środkom unijnym i troskliwej pieczy samorządowych władz województwa staje się prawdziwie europejskim miastem z coraz silniejszym biznesem, medycyną na światowym poziomie, liczącymi się instytucjami kultury, prosperującymi uczelniami, dobrze zorganizowanym transportem publicznym i starannie zaplanowaną strefą rekreacyjną. Łączna wartość wsparcia z naszego RPO 2014-2020 wynosi 900 mln złotych, środki pozyskane z programów krajowych to 1,86 mld złotych.

 

Największe bydgoskie inwestycje ostatnich lat, co nie powinno dziwić, dotyczą właśnie publicznego transportu zbiorowego i wewnętrznego układu komunikacyjnego – Bydgoszcz, największe miasto regionu, jest tu niekwestionowanym liderem zarówno pod względem nakładów, jak i rozmachu inwestycyjnego i liczby zakupionych nowoczesnych pojazdów szynowych. Budowa trasy tramwajowej łączącej ul. Fordońską z ul. Toruńską (z mostem tramwajowym nad Brdą) i podobnej infrastruktury wzdłuż ul. Kujawskiej, drugi etap modernizacji ul. Ogińskiego (z budową wiaduktu nad ul. Jana Pawła II) i zakup 40 nowoczesnych klimatyzowanych tramwajów dają naprawdę imponujący wynik.

 

Wartość podpisanej umowy to 21 mln złotych, wartość zakupu 30 mln złotych.

 

 


Bądź na bieżąco

Opublikowano w dniu 09.07.2024

Konkurs na najlepszą kampanię profrekwencyjną dla OSP, KGW i sołectw rozstrzygnięty

Rozstrzygnęliśmy konkurs na najlepsze kampanie profrekwencyjne. ...

Opublikowano w dniu 03.07.2024

Nabór na akredytację dla ośrodków innowacji

Szanowni Państwo, Informujemy o rozpoczęciu naboru dla ośrodków innowacji, które są zainteresowane u...

Opublikowano w dniu 28.06.2024

Program Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 zawierający zmiany notyfikowane Komisji Europejskiej.

Informujemy, że została przyjęta druga wersja programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021...

Fotografia symboliczna przedstawiająca urządzenie do liczenia pieniędzy
Opublikowano w dniu 28.06.2024

Aktualizacja Harmonogramu naborów wniosków

...

Opublikowano w dniu 25.06.2024

Ankieta dla wnioskodawców i beneficjentów funduszy europejskich

Szanowni Państwo, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej jako Instytucja Zarządzająca Programe...

Opublikowano w dniu 25.06.2024

Rozpoczęcie badania ewaluacyjnego dotyczącego kryteriów systemu wyboru projektów w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027

12 czerwca 2024 roku rozpoczęła się realizacja badania pt. „Ewaluacja bieżąca kryteriów i syst...

Opublikowano w dniu 24.06.2024

Regiony Rewitalizacji Edycja 3.0 – za nami konferencja otwierająca

Zagadnienia dotyczące dostępności w procesach rewitalizacyjnych, znaczenie „trzeciego sektora” oraz ...