Głosujemy w wyborach europejskich! Każdy głos się liczy!

Ikona Strony Głównej Przejdź do strony głównej portalu aktualnosci Przejdź do aktualnosci

29.05.2024

– Parlament Europejski nie jest tak odległy od naszych spraw, jak się czasem wydaje. Przeciwnie, zajmuje się kwestiami, które mają pierwszorzędne znaczenie dla regionu i każdego z nas. Proszę wszystkich o udział w wyborach 9 czerwca – mówił podczas dzisiejszego spotkania z dziennikarzami marszałek Piotr Całbecki ogłaszając kampanię profrekwencyjną samorządu województwa z nagrodami dla samorządów miejskich i gminnych oraz kół gospodyń wiejskich, formacji ochotniczej straży i sołectw w całym regionie.

 

 

Ordynacja wyborcza do PE jest tak skonstruowana, że to, jak liczna będzie w nim reprezentacja Kujaw i Pomorza, zależy od tego, jak licznie udamy się do urn. A to z kolei będzie realnie wpływać na to, na ile nasz głos będzie w Brukseli słyszalny. Mówiąc wprost: zależy od tego to, czy i na ile w unijnej polityce będą uwzględniane nasze postulaty, nasze oceny, nasze rachuby i potrzeby. Gospodarz województwa przywołał dziś w tym kontekście przyszłość wspólnej polityki rolnej, której gruntownej rewizji domagają się środowiska producentów rolnych naszego regionu. Od kondycji rolnictwa zależy zaś w dużej mierze kondycja regionalnej gospodarki, czyli także stan wojewódzkiego budżetu.

 

Do wyborów europejskich podchodzimy bardzo poważnie, więc i pula środków, którą przeznaczamy na kampanię profrekwencyjną, ma odpowiednią wielkość – przeznaczamy na nią 900 tysięcy złotych.

 

Nagrodą za najlepszą frekwencję (najwyższy wskaźnik frekwencyjny wyrażony odsetkiem biorących udział w głosowaniu osób uprawnionych) w kategorii obejmującej pięć największych miast regionu (Bydgoszcz, Toruń, Włocławek, Grudziądz, Inowrocław) jest 150 tysięcy złotych. Pozostałe kujawsko-pomorskie miasta i gminy będą rywalizować w czterech osobnych kategoriach (stolice powiatów, pozostałe gminy miejskie, gminy miejsko-wiejskie i gminy wiejskie) o premie w wysokości 75 tysięcy złotych. Rekomendujemy, by pieniądze te zostały wykorzystane na wyjazdy młodych ludzi do wybranych europejskich stolic.

 

Osobno nagrodzimy koła gospodyń wiejskich, jednostki OSP i sołectwa, które przeprowadzą najciekawsze, najbardziej oryginalne i najbardziej nośne kampanie na rzecz szerokiego udziału w wyborach. Na piętnastkę najlepszych w każdej z tych trzech kategorii czekają nagrody po 10 tysięcy złotych każda, z przeznaczeniem na imprezy integracyjne.

 

Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego

 

29 maja 2024 r.


Bądź na bieżąco

Opublikowano w dniu 11.10.2024

Partnerski odcinek podcastu Urbcast „Wspólnie na Wesołej: czyli rewitalizacja obszaru poszpitalnego”

Kongres Polityki Miejskiej i Regionalnej za nami, ale proces rewitalizacji trwa. I zanim przejdziemy...

Opublikowano w dniu 09.10.2024

Szkolenia stacjonarne: Wykorzystanie potencjału kultury i turystyki oraz Adaptacja do zmian klimatu

Zapraszamy serdeczne do wzięcia udziału w bezpłatnych szkoleniach stacjonarnych, poświęconych poniżs...

Opublikowano w dniu 04.10.2024

Wizyta studyjna w Województwie Podkarpackim – 24-26 września 2024 r.

24-26 września 2024 r. miała miejsce wizyta studyjna, adresowana do przedstawicieli regionalnych Zes...

Opublikowano w dniu 01.10.2024

Szkolenia dla potencjalnych beneficjentów oraz beneficjentów realizujących projekty w ramach Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza 2021-2027

Firma Training House na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego realizuje ...

Fotografia symboliczna przedstawiająca urządzenie do liczenia pieniędzy
Opublikowano w dniu 30.09.2024

Aktualizacja Harmonogramu naborów wniosków

...

Opublikowano w dniu 27.09.2024

Newsletter o rewitalizacji #4/2024

Zapraszamy na aktualny newsletter o rewitalizacji, poświęcony tym razem IV Kongresowi Polityki Miejs...

Opublikowano w dniu 23.09.2024

ZAPRASZAMY NA 15. EDYCJĘ KONKURSU SPOTÓW REKLAMOWYCH „FUNDUSZE EUROPEJSKIE W KADRZE” – PRZEDŁUŻAMY NABÓR DO 15 PAŹDZIERNIKA!!

Mamy przyjemność zaprosić Państwa na 15. już edycję Konkursu Spotów Reklamowych „Fundusze Europejski...