Kujawy+Pomorze – promocja potencjału gospodarczego regionu – edycja III

2024-05-15

Okres realizacji: Od 12.2023 r. do 11.2027 r.

Grupy docelowe: Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, instytucje otoczenia biznesu

Cele projektu: wzmacnianie trwałego wzrostu i konkurencyjności MŚP oraz tworzenie miejsc pracy w MŚP, w tym poprzez inwestycje produkcyjne. Cel zostanie osiągnięty poprzez działania promocyjne i przedsięwzięcia skierowane do przedsiębiorców z sektora MŚP.

 

 

Efekty wdrażania projektu: zwiększenie potencjału regionalnej gospodarki tak, aby efektywnie konkurowała na rynkach międzynarodowych oraz promocję inteligentnych specjalizacji regionu.

W ramach niniejszego projektu planowane są:

  • Promocja przedsiębiorców z sektora kultury i przemysłów kreatywnych w związku z organizacją wydarzeń kulturalnych

Wydarzenia kulturalne wykorzystujące walory regionu z zaakcentowaniem nauki i sztuki, jako czynników rozwoju i kształtowania postaw proinnowacyjnych wśród mieszkańców pozytywnie wpłyną na rozwój przemysłów kreatywnych i umożliwią wykorzystanie zasobów kapitału intelektualnego oraz potencjału kulturowego. Realizowane w tej kategorii wydatków działania będą miały na celu promocję marek gospodarczych (jakimi są organizowane wydarzenia międzynarodowe w regionie) oraz produktów i usług producentów lokalnych podczas wydarzeń o randze krajowej i międzynarodowej, co zwiększa możliwości ekspansji na nowe rynki, a także promuje lokalny potencjał gospodarczy u zagranicznych inwestorów. Stąd rekomendacja współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami należącymi do sektora MŚP w dziedzinie kultury, sztuki czy przemysłów kreatywnych podczas realizacji działań realizowanych w projekcie z udziałem właścicieli marek gospodarczych.

  • Promocja przedsiębiorców/wytwórców produktów regionalnych w produkcjach filmowych

Prowadzone działania umożliwią prezentację wyrobów i usług lokalnych przedsiębiorców i lokalizacji (rozumianych jako marka gospodarcza miejsca) w produkcjach filmowych, które będą promować oraz stymulować lokalną gospodarkę dzięki przyciąganiu do regionu ekip filmowych spoza regionu, w tym producentów i inwestorów z zagranicy. Wsparcie udzielane producentom filmów, będzie wsparciem udzielonym ostatecznie także lokalnym przedsiębiorcom umożliwiając ich szeroką promocję na rynku lokalnym, krajowym i zagranicznym.

 

  • Działania promocyjne, targowe i okołotargowe oraz misje gospodarcze dla przedsiębiorców z sektora MŚP reprezentujących marki regionalne

Celem uczestnictwa przedsiębiorców (reprezentujących branże/specjalizacje: zdrowa i bezpieczna żywność, przemysły kreatywne) w targach tematycznych jest ukazanie potencjału gospodarczego województwa kujawsko-pomorskiego, promowanie postaw proeksportowych przedsiębiorstw zapewniających kompleksowe przygotowanie do rozpoczęcia bądź rozwijania działalności na rynkach międzynarodowych, poznanie perspektywicznych rynków zagranicznych, jak również nawiązanie kontaktów handlowych z partnerami zagranicznymi w ramach realizowanego projektu. W ramach działań planowany jest m.in. udział w Światowej Wystawie EXPO w Japonii, gdzie nie tylko będziemy mogli pokazać potencjał gospodarczy Kujaw i Pomorza, ale również umożliwić przedsiębiorcom nawiązanie współpracy z przedsiębiorcami z całego świata oraz zapewnić im przestrzeń wystawienniczą. Podczas wszelkich organizowanych i/lub współorganizowanych w ramach projektu wydarzeń promowana będzie również lokalna żywność i produkty regionalne. Produkcja żywności to współpraca wielu gałęzi gospodarki począwszy od innowacyjnych technologii stosowanych w produkcji, poprzez przetwórstwo aż po innowacyjne opakowania. Prowadzony będzie także portal z informacjami dot. szeroko pojętej gospodarki regionu.

W ramach misji gospodarczych planujemy zorganizować „przestrzeń” dla spotkań przedsiębiorców z naszego regionu z przedsiębiorcami z pozostałych regionów, a także zagranicy celem nawiązania współpracy i pozyskania nowych klientów na rynku międzynarodowym. Spotkania będą odbywać się na terenie naszego województwa i/lub poza granicami naszego kraju umożliwiające lokalnym firmom prezentację swoich produktów na arenie międzynarodowej, pozyskanie kontraktów biznesowych oraz reaserch w zakresie potencjalnych inwestycji.

 

 

 

 


Bądź na bieżąco

Opublikowano w dniu 24.10.2025

Nabór na promocję marek regionalnych w formie festiwalu filmowego podczas którego promowani będą przedsiębiorcy z sektora MŚP

Departament Promocji Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu ogłasza: nabór na promocję marek regionalnych...

Opublikowano w dniu 24.10.2025

Nabór na promocję marek regionalnych w formie wydarzenia kulturalnego, podczas którego promowani będą przedsiębiorcy z sektora MŚP

Departament Promocji Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu ogłasza: nabór na promocję marek regionalnych...

Opublikowano w dniu 23.10.2025

Zaproszenie na szkolenia stacjonarne i on-line: Innowacje w gminach, Diagnozowanie oraz pobudzanie lokalnego potencjału społecznego, Reforma planowania przestrzennego, Narzędzia ustawy o rewitalizacji

Zapraszamy serdeczne do wzięcia udziału w bezpłatnych szkoleniach stacjonarnych, poświęconych poniżs...

Opublikowano w dniu 17.10.2025

Wizyta studyjna dot. rewitalizacji na terenie Gdańska – podsumowanie

Za nami dwudniowa wizyta studyjna w Gdańsku, zorganizowana przez Zespół ds. rewitalizacji województw...

Opublikowano w dniu 16.10.2025

Nabór na promocję marek regionalnych w formie produkcji filmowych

Departament Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego ogłasza: nabór na prom...

Opublikowano w dniu 09.10.2025

Nowe umowy FEdKP: ambulatoria, OSP, termomodernizacja, włączenie społeczne

Ponad 90 mln złotych – taka jest łączna wartość przypieczętowanych dziś (9 października) dotacji z n...

obrazek ilustrujący badanie zainteresowania naborami. Kobieta i mężczyzna popychają w w przeciwnym kierunku słupki wykresu.
Opublikowano w dniu 08.10.2025

Zakończyliśmy badanie dotyczące zainteresowania naborami w ramach programu FEdKP

W okresie od kwietnia do września 2025 r. zrealizowaliśmy badanie, którego celem było zidentyfikowan...