Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego - Instytucja Zarządzająca
ogłasza nabór w ramach działania 02.18 Ciepłownie, sieci ciepłownicze i efektywność energetyczna budynków komunalnych OPPT

Działanie 2.18 Ciepłownie, sieci ciepłownicze i efektywność energetyczna budynków komunalnych OPPT [nabór nr FEKP.02.18-IZ.00-141/24]

Wyniki naboru

Wyniki naboru [24.03.2025]

Informujemy, iż w odpowiedzi na ogłoszony nabór Nr FEKP.02.18-IZ.00-141/24, w ramach którego nabór wniosków o dofinansowanie rozpoczął się w dniu 9 września 2024 r. i trwał do 31 stycznia 2025 r., wpłynęło 8 wniosków o dofinansowanie projektu. Łączna wartość wnioskowanej kwoty dofinansowania wynosi 16 262 307,65 zł

 

pdf 123.76 KB

Obowiązuje od 24.03.2025

Szczegóły naboru

Instytucja Zarządzająca Programem Regionalnym  Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 ogłasza nabór nr FEKP.02.18-IZ.00-141/24 w ramach: Działania: 2.18 Ciepłownie, sieci ciepłownicze i  efektywność energetyczna budynków komunalnych  OPPT Schemat: Wymiana i modernizacja źródeł ciepła Sposób wyboru projektów: konkurencyjny   Kto może składać wnioski?  Wniosek o dofinansowanie projektu powinien zostać  złożony przez uprawnionego Wnioskodawcę oraz  partnerów należących do jednej z poniższych grup:

  • jednostki samorządu terytorialnego,
  • podmioty świadczące usługi publiczne w ramach realizacji obowiązków własnych jednostek samorządu terytorialnego,
  • spółdzielnie mieszkaniowe,
  • wspólnoty mieszkaniowe,
  • towarzystwa budownictwa społecznego,
  • kościoły i związki wyznaniowe oraz osoby prawne  kościołów i związków wyznaniowych,
  • podmioty lecznicze udzielające świadczeń opieki  zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
  • organizacje pozarządowe,
  • partner prywatny we współpracy z podmiotem  publicznym, w przypadku projektów realizowanych w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.

  Na co można otrzymać dofinansowanie?  W naborze wsparcie uzyskają projekty dotyczące jednego z typów projektów: – wymiany i modernizacji  nieefektywnych źródeł ciepła  [1] w  budynkach wielorodzinnych oraz budynkach  użyteczności publicznej, w tym między innymi:

  • zmiany dotychczasowego źródła ogrzewania na nowe  nisko lub zeroemisyjne źródło ogrzewania lub  podłączenia do sieci ciepłowniczej (możliwa jest  modernizacja systemu centralnego ogrzewania do  rozprowadzenia ciepła w budynku na potrzeby źródła  ciepła będącego przedmiotem projektu),
  • wymiany indywidualnego źródła ciepła na inne  indywidualne (wyłącznie w odniesieniu do  wielorodzinnych budynków komunalnych) [2],

– przebudowy i modernizacji ciepłowni/kotłowni  lokalnych, – budowy i modernizacji sieci ciepłowniczych. Budowa/modernizacja systemów ciepłowniczych  (wytwarzanie/dystrybucja) wraz z magazynami ciepła –  inwestycje o mocy zamówionej nie więcej niż 5 MW.  [1] Przez nieefektywne źródło ciepła w  rozumieniu  Programu należy rozumieć  źródło ciepła na paliwo stałe  niespełniające wymagań rozporządzenia Ministra  Rozwoju i Finansów z dnia 1  sierpnia 2017 r. w sprawie  wymagań dla  kotłów na paliwo stałe lub  Rozporządzenia Komisji (UE) 2015/1189 z  dnia 28 kwietnia 2015 r. w  sprawie  wykonania dyrektywy Parlamentu  Europejskiego i Rady 2009/125/WE w  odniesieniu do  wymogów dotyczących  ekoprojektu dla kotłów na paliwo stałe. [2] W przypadku wymiany indywidualnych źródeł ciepła  na indywidualne źródła ciepła nie będą wspierane nowe  źródła ciepła na węgiel i gaz.   Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów  Kwota środków przeznaczona na dofinansowanie  projektów w ramach przedmiotowego naboru wynosi  26 319 346,00 zł pochodzących z Europejskiego  Funduszu Rozwoju Regionalnego.    

Jak składać wniosek

Wnioskodawca może złożyć wniosek wraz z załącznikami  (jeśli są wymagane) wyłącznie w WOD2021 w terminie  naboru. Po tym terminie WOD2021 zablokuje składanie  wniosków. Aby złożyć wniosek wnioskodawca powinien utworzyć  konto i zalogować się w WOD2021 dostępnym na stronie  internetowej: https://wod.cst2021.gov.pl/  Formularz wniosku jest dostępny w WOD2021 w ramach  naboru: FEKP.02.18-IZ.00-141/24 Gdy wnioskodawca stwierdzi błędy związane z  funkcjonowaniem WOD2021, może je zgłaszać  wyłącznie  na adres e-mail: amiz.fekp@kujawsko-pomorskie.pl do 31 stycznia 2025 r., do godz.10:00. IZ pozostawi bez rozpatrzenia zgłoszenia wysłane w  innym terminie i w inny sposób.

Pytania i odpowiedzi

Pytania o warunki postępowania można kierować:

  1. na adres e-mail: pife.torun@kujawsko-pomorskie.plm.manelska@kujawsko-pomorskie.pl
  2. oraz pod numerem tel.: 56 62 18 341, 56 62 15 823.

  Dowiedz się więcej  Punkty Informacyjne Funduszy Europejskich.

Dane organizatora

Regulamin

pdf 588.81 KB

Obowiązuje od 04.12.2024 Poprzednie wersje

Poprzednie wersje

Zakończony

Finanse

BUDŻET
26 319 346,00 zł
POZIOM DOFINANSOWANIA
do 85 %
Sposób wyboru projektów
konkurencyjny

Termin naboru

Start naboru

09.09.2024

Koniec naboru

31.01.2025

Wyniki

czerwiec 2025