ogłasza nabór w ramach działania 08.20 Aktywne włączenie społeczne
Działanie 08.20 Aktywne włączenie społeczne – [nabór Nr FEKP.08.20-IZ.00-145/24]
Szczegóły naboru
Instytucja zarządzająca programem regionalnym Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 ogłasza nabór Nr FEKP.08.20-IZ.00-145/24 w ramach:
- Działania: 08.20 Aktywne włączenie społeczne,
- Schematu: Aktywna integracja
Sposób wyboru projektów: konkurencyjny
Kto może składać wnioski?
Typy wnioskodawców, którzy są uprawnieni do ubiegania się o dofinansowanie projektów:
1) Wnioskodawcą/partnerem (jeśli dotyczy) jest:
a) jednostka samorządu terytorialnego lub jej jednostka organizacyjna posiadająca osobowość prawną;
b) podmiot ekonomii społecznej o którym mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej posiadający osobowość prawną[1]
W przypadku projektów partnerskich, zarówno wnioskodawca jak i partner muszą spełniać jeden z powyższych warunków.
Na co można otrzymać dofinansowanie?
Typy projektów, które mogą uzyskać dofinansowanie w postępowaniu to:
1) Aktywna integracja:
a. usługi aktywnej integracji o charakterze społecznym, edukacyjnym, zdrowotnym, zawodowym dla osób i rodzin zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym realizowane w ramach programów lokalnych obejmujących wsparcie całych środowisk marginalizowanych;
b. kompleksowe działania oparte o indywidualną ścieżkę reintegracji osób biernych zawodowo z wykorzystaniem usług aktywnej integracji ukierunkowane na ich wejście lub powrót na rynek pracy;
c. aktywizacja społeczno-zawodowa uczestników istniejących podmiotów reintegracyjnych ukierunkowana na ich wejście lub powrót na otwarty rynek pracy[2];
d. tworzenie nowych podmiotów reintegracyjnych lub nowych miejsc w istniejących podmiotach w ramach kompleksowych projektów zakładających aktywizację społeczną i zawodową[3];
e. programy aktywizacji społeczno-zawodowej osób z niepełnosprawnościami dostosowane do osobistych preferencji tych osób oraz rodzaju niepełnosprawności, w tym z wykorzystaniem usług zatrudnienia wspomaganego takich jak trener pracy;
f. uzupełniająco do typów a-e niezbędne usługi społeczne, działania skutkujące poprawą warunków mieszkaniowych uczestników projektów (bez przekazywania im środków finansowych), wzmocnienie kompetencji w zakresie spędzania czasu wolnego i rekreacji oraz uczestnictwa w kulturze kierowane głównie do dzieci i ich rodziców/opiekunów w celu wzmacniania więzi.
W ramach instrumentów aktywnej integracji możliwa jest realizacja usług zdrowotnych, jednak w ograniczonym zakresie. W projektach finansowane będą wyłącznie usługi zdrowotne, które są konieczne do pełnego uczestnictwa osób spełniających wymogi grupy docelowej, obejmujące działania o charakterze diagnostycznym lub profilaktycznym, np. niezbędne badania (diagnostyka) dla uczestnictwa w formach reintegracyjnych czy to zawodowych czy społecznych, np.:
a) diagnostyka laboratoryjna dla potwierdzenia stanu zdrowia w przypadku możliwości uczestnictwa w aktywizacji zawodowej,
b) badania przeprowadzone przez lekarza lub inną kadrę medyczną niezbędne do stwierdzenia możliwości uczestnictwa w projekcie i zaplanowanych formach wsparcia (m.in. weryfikująca obecnego stan zdrowia uczestników oraz orzeczenia o zdolności do prowadzenia pojazdów mechanicznych oraz inne orzeczenia i zaświadczenia lekarskie),
c) zajęcia z zakresu profilaktyki zdrowia przeprowadzane przez kadrę medyczną dla uczestników projektu, mające na celu tworzenie warunków sprzyjających zdrowiu. Potwierdzeniem wykonania usługi zdrowotnej powinny być dokumenty wystawione przez uprawniony podmiot świadczący usługi zdrowotne.
Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów
Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów to 19 177 929,41 zł (17 159 200,00 zł – środki EFS+, 2 018 729,41 zł – środki budżetu państwa)
[1] Należy przez to rozumieć:
a) spółdzielnię socjalną,
b) warsztat terapii zajęciowej i zakład aktywności zawodowej,
c) spółdzielnię pracy, w tym spółdzielnię inwalidów i spółdzielnię niewidomych, oraz spółdzielnię produkcji rolnej,
d) organizację pozarządową, o której mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571), z wyjątkiem partii politycznych, europejskich partii politycznych, związków zawodowych i organizacji pracodawców, samorządów zawodowych, fundacji utworzonych przez partie polityczne i europejskich fundacji politycznych,
e) podmiot, o którym mowa w art. 3 ust. 3 pkt 1, 2 lub 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
[2] Typ wsparcia został zawężony do Warsztatów Terapii Zajęciowej (WTZ) i Zakładu Aktywności Zawodowej, przedmiotowy nabór wyklucza możliwość finansowania Klubu Integracji Społecznej (KIS) i Centrów Integracji Społecznej (CIS).
[3] j.w
Jak składać wniosek
Wnioskodawca może złożyć wniosek wraz z załącznikami (jeśli są wymagane) wyłącznie w SOWA EFS w terminie naboru. Po tym terminie SOWA EFS zablokuje składanie wniosków. Aby złożyć wniosek wnioskodawca powinien utworzyć konto i zalogować się w SOWA EFS dostępnym na stronie internetowej: https://sowa2021.efs.gov.pl
Formularz wniosku jest dostępny w SOWA EFS w ramach naboru: FEKP.08.20-IZ.00-145/24.
Gdy wnioskodawca stwierdzi błędy związane z funkcjonowaniem SOWA EFS, może je zgłaszać wyłącznie na adres e-mail: amiz.fekp@kujawsko-pomorskie.pl do 12 listopada 2024 r., do godz. 10.00. Zgłaszany problem należy odpowiednio udokumentować (np. jako zrzut ekranu wraz z opisem błędnego działania). Zgłoszenia wysłane w innym terminie i w inny sposób IZ pozostawi bez rozpatrzenia.
Pytania i odpowiedzi
Pytania o warunki postępowania można kierować na adres e-mail: pife.torun@kujawsko-pomorskie.pl, p.drozdzewska@kujawsko-pomorskie.pl oraz pod nr tel. 56 621 82 68, 56 652 18 65.
Dowiedz się więcej
Dane organizatora
-
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego - Instytucja Zarządzająca
Plac Teatralny 2, 87-100 Toruńtel.: 56 621 82 68
e-mail: pife.torun@kujawsko-pomorskie.pl
Regulamin
pdf • 560.04 KB
Obowiązuje od 01.10.2024
pdf • 385.06 KB
Obowiązuje od 01.10.2024
pdf • 287.07 KB
Obowiązuje od 01.10.2024
pdf • 429.07 KB
Obowiązuje od 01.10.2024
pdf • 932.19 KB
Obowiązuje od 01.10.2024
pdf • 144.09 KB
Obowiązuje od 01.10.2024
docx • 202.5 KB
Obowiązuje od 01.10.2024
docx • 100.04 KB
Obowiązuje od 01.10.2024
pdf • 203.76 KB
Obowiązuje od 01.10.2024
Dokumenty pomocnicze
pdf • 62.27 KB
Obowiązuje od 01.10.2024
pdf • 12.51 MB
Obowiązuje od 01.10.2024
docx • 98.62 KB
Obowiązuje od 01.10.2024
pdf • 324.17 KB
Obowiązuje od 01.10.2024
pdf • 3.78 MB
Obowiązuje od 01.10.2024