ogłasza nabór w ramach działania 08.23 Wspieranie integracji obywateli państw trzecich
Działanie 08.23 Wspieranie integracji obywateli państw trzecich – [nabór Nr FEKP.08.23-IZ.00-247/25]
Szczegóły naboru
Instytucja Zarządzająca Programem Regionalnym Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 ogłasza nabór Nr FEKP.08.23-IZ.00-247/25 w ramach:
- Działania: 08.23 Wspieranie integracji obywateli państw trzecich,
- Schematu: Integracja zawodowa obywateli państw trzecich II
Sposób wyboru projektów: niekonkurencyjny
Kto może składać wnioski?
Cel postępowania to wybór do dofinansowania jednego projektu, którego wnioskodawcą jest Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu
Na co można otrzymać dofinansowanie?
Typy projektów, które mogą uzyskać dofinansowanie w postępowaniu to:
Wspieranie integracji społeczno-gospodarczej obywateli państw trzecich, w tym migrantów w zakresie typu projektu nr:
4. Kompleksowe działania na rzecz aktywizacji zawodowej OPT (wsparcie w wejściu i obecności na rynku pracy), w szczególności:
a) doradztwo zawodowe i pośrednictwo pracy,
b) uzupełnienie (w tym w formie kursów) i potwierdzenie kwalifikacji zawodowych,
c) wsparcie w procesie legalizacji pobytu i pracy,
d) wsparcie w obszarze polskiego rynku pracy, prawa pracy, relacji w środowisku pracy, w tym napięć w miejscu w pracy na tle kulturowym,
e) kursy języka polskiego, w tym specjalistyczne i dostosowane do potrzeb kursy językowe wspierające konkretne grupy zawodowe lub osoby OPT wykonujące konkretny rodzaj pracy,
f) staże zawodowe,
g) uzupełniająco: wsparcie pracodawców, w tym doradztwo i szkolenia dotyczące zmian prawnych dotyczących legalizacji pobytu i zatrudniania obywateli państw trzecich oraz warsztaty w obszarze wielokulturowości.
W uzupełnieniu do powyższego typu, możliwa jest realizacja elementów wsparcia wskazanych w typach operacji 1 i 3. Jednakże nie mogą one stanowić więcej niż 50% całkowitego budżetu kosztów bezpośrednich.
1. Kompleksowe działania na rzecz aktywizacji społecznej i integracji OPT, w szczególności:
a) wsparcie w nauce języka polskiego, także dla osób OPT o szczególnych potrzebach, np. osób niepiśmiennych, osób starszych, młodzieży,
b) działania wspierające integrację dzieci OPT, także we współpracy ze szkołami – kierowane zarówno do dzieci OPT oraz ich rodziców, jak i szeroko rozumianej społeczności szkolnej/lokalnej,
c) poradnictwo psychologiczne, obywatelskie, prawne, antydyskryminacyjne – tworzenie oferty poradniczej lub poszerzanie istniejącego poradnictwa o aspekty kluczowe dla OPT, w tym uchodźców,
d) poradnictwo, warsztaty i asysta kulturowa mająca na celu wprowadzenie w polski system pomocy społecznej, ochrony zdrowia, edukacji, w tym pomoc w pozyskaniu i wynajmie mieszkania, ze szczególnym uwzględnieniem pomocy osobom ze specjalnymi potrzebami i z niepełnosprawnościami,
e) tworzenie miejsc spotkań lokalnych społeczności połączone z programami wspierającymi integrację kulturową, przybliżającymi polską kulturę i pozwalającymi na integrowanie się społeczności lokalnej z jej nowymi członkami – obywatelami państw trzecich,
f) działania obejmujące integrację społeczno-ekonomiczną i wsparcie mieszkaniowe OPT wraz ze wsparciem integracji ze społecznością lokalną/przyjmującą.
3. Budowanie potencjału instytucjonalnego dla wsparcia OPT, w szczególności poprzez:
a) tworzenie partnerstw (z władzami lokalnymi, partnerami społecznymi, organizacjami reprezentującymi obywateli państw trzecich oraz migrantów) oraz sieci network (np. sieci społecznych i zawodowych),
b) wspieranie rozwoju kadr, w tym prowadzenie szkoleń dla osób pracujących z obywatelami państw trzecich z instytucji publicznych (szkół, instytucji pomocy i integracji społecznej, publicznych służb zatrudnienia) oraz niepublicznych (np. organizacji pozarządowych, placówek służby zdrowia), by wzmacniać je w zakresie prowadzenia profesjonalnych działań na rzecz tej grupy osób,
c) inne działania mające na celu wspieranie OPT w podejmowaniu aktywności obywatelskiej, w tym zakładania nowych organizacji; wyłanianie lokalnych liderów, reprezentujących społeczność przed instytucjami, urzędami.
Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów
Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów to 2 388 300,00 zł (2 136 900,00 zł – środki EFS+, 251 400,00 zł – środki budżetu państwa)
Jak składać wniosek
Wnioskodawca może złożyć wniosek wraz z załącznikami (jeśli są wymagane) wyłącznie w SOWA EFS w terminie naboru. Po tym terminie SOWA EFS zablokuje składanie wniosków. Aby złożyć wniosek wnioskodawca powinien utworzyć konto i zalogować się w SOWA EFS dostępnym na stronie internetowej: https://sowa2021.efs.gov.pl
Formularz wniosku jest dostępny w SOWA EFS w ramach naboru: FEKP.08.23-IZ.00-247/25.
Gdy wnioskodawca stwierdzi błędy związane z funkcjonowaniem SOWA EFS, może je zgłaszać wyłącznie na adres e-mail: amiz.fekp@kujawsko-pomorskie.pl do 3 grudnia 2025 r., do godz. 10:00. Zgłaszany problem należy odpowiednio udokumentować (np. jako zrzut ekranu wraz z opisem błędnego działania). Zgłoszenia wysłane w innym terminie i w inny sposób IZ pozostawi bez rozpatrzenia.
Pytania i odpowiedzi
Pytania o warunki postępowania można kierować na adres e-mail: d.burnat@kujawsko-pomorskie.pl oraz pod numerem tel.: 56 652 18 63 kontaktując się z Siecią Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich: pife.torun@kujawsko-pomorskie.pl.
Dowiedz się więcej
Dane organizatora
-
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego - Instytucja Zarządzająca
Plac Teatralny 2, 87-100 Toruńtel.: 56 621 82 68
e-mail: pife.torun@kujawsko-pomorskie.pl
Regulamin
docx • 174.29 KB
Obowiązuje od 03.11.2025
docx • 87.05 KB
Obowiązuje od 03.11.2025
docx • 131.43 KB
Obowiązuje od 03.11.2025
docx • 230.4 KB
Obowiązuje od 03.11.2025
docx • 105.74 KB
Obowiązuje od 03.11.2025
docx • 79.53 KB
Obowiązuje od 03.11.2025
docx • 198.45 KB
Obowiązuje od 03.11.2025
docx • 206.4 KB
Obowiązuje od 03.11.2025
Dokumenty pomocnicze
pdf • 57.93 KB
Obowiązuje od 03.11.2025
pdf • 12.51 MB
Obowiązuje od 03.11.2025
docx • 98.56 KB
Obowiązuje od 03.11.2025
pdf • 324.17 KB
Obowiązuje od 03.11.2025
pdf • 11.26 MB
Obowiązuje od 03.11.2025
pdf • 273.95 KB
Obowiązuje od 03.11.2025
pdf • 517.37 KB
Obowiązuje od 03.11.2025